Ar kada nors būtumėte pagalvoję, kad polikarbonatiniai šiltnamiai galėtų būti dalykas, vienijantis žmones ir buriantis į bendruomenes? Seniau šiltnamiai kaina buvo ekonomiškas būdas užsiauginti maisto, o šiais laikais šiltnamių mylėtojai tiesiog gali kontaktuoti, burtis į tam tikras draugijas, bendruomenes. Kaip tai vyksta ir kas tą nulėmė?
Ekologiško gyvenimo mada
Viena iš priežasčių, kodėl vis daugiau žmonių nori nedidelių jaukių šiltnamių ir juose auginamų daržovių, tai ekologiško gyvenimo mada. Kažkuriuo metu ūkininkavimas, lauko darbai, daržo ir šiltnamio priežiūra, kitaip tariant, žemės ūkis buvo paskelbta prastu, provinciniu dalyku. Tuomet pirmauti norintys žmonės su malonumu ir pergale kėlėsi į miestus ir išsižadėjo viso žemės ūkio, nors jo produkciją naudojo. Kažkuriuo metu naftos produktų išpopuliarėjimo dėka sintetika buvo laikoma geriausia pažanga. Tačiau vėliau vėl imta grįžti prie natūralumo. Galiausiai, kadangi tai, kas nenatūralu yra pigiausia pagaminti, mes esame užversti sintetinėmis prekėmis ir netgi sintetiškai užaugintomis daržovėmis, o mūsų skaitmeninis gyvenimas tampa vis didesnis ir mes vis mažiau laiko darome kažką tiesiog natūralaus ir materialaus. Todėl natūraliai gimė opozicinė srovė, kuri ir vėliau peraugo į madą – tai ekologijos, natūralumo, gamtos puoselėjimas ir natūralių dalykų aukštinimas kaip pačių geriausių. Tame pačiame mieste gimstančios mados šiuo metu propaguoja būtent grįžimą į gamtą. Tokiu būdu į žemės ūkio kultūros puoselėtojų gretas įsitraukia ne tik įprasta provincijoje gyvenantys žmonės, bet ir tie, kurie gyvena miestuose ir vadina save šokančiais ant mados bangos.
Komunikacijos ir socialiniai tinklai
Šiltnamių augintojai lengvai gali burtis į bendruomenes ir dėl socialinių tinklų. Žmonių daugiau gyvena mieste, todėl ten būdavo daugiau bendruomenių. Tačiau dabar jų daugiausia yra internete, virtualiame pasaulyje, kuriame esant visai nesvarbu, ar tu gyveni mieste, ar sunkiai pasiekiamame kaime. Tai leidžia susijungti žmonėms, nejausti atskirties. Feisbuke, Instagrame, Twitteryje ir kituose tinkluose lengva sukurti savo paskyrą, kad ir, pavyzdžiui, savo polikarbonatiniam šiltnamiui, dalintis nuotraukomis su jo derliaus ir kasdienybės vaizdais, ir tai taps žmones pritraukiančiu dalyku.
Ką veikia šios bendruomenės?
Kaip jau paminėta, dažnai žmonės susidraugauja socialiniuose tinkluose besidalindami nuotraukomis. Taip pat jie jungiasi į įvairias grupes, forumus, ten diskutuoja įvairiais šiltnamio priežiūros klausimais, dalijasi idėjomis, patarimais. Kartais net organizuoja konkursus, siunčia vieni kitam dovanas ar netgi gali apsikeisti turimomis sėklomis bei daigais.