Kai ateina laikas parduoti verslą, jūs už jį neabejotinai norite gauti kuo didesnę kainą. Bet kaip tai padaryti? Kaip užtikrinti, kad jūsų parduodamas verslas sulauktų tokio pasiūlymo, kurio jis yra vertas ir kurio jūs norite. Ir kaip padaryti, kad tokio pasiūlymo nereikėtų laukti mėnesius ar metus? Jei verslą parduodate internetu, yra keletas pagrindinių dalykų, kuriuos galite padaryti, kad verslą parduotumėte greitai, bet tuo pačiu jo nenupigindami.
Kam parduodate savo verslą? Kas yra tikslinę pardavimo auditorija? Ar yra daug žmonių, kurie gali nusipirkti jūsų verslą, suprasti jo veikimo ir rinkos specifiką? Atsakymai į šiuos klausimus padės jums parengti pardavimo pasiūlymą, kuris susilauks dėmesio iš tinkamų žmonių. Tai taip pat leis įsivertinti ar metas parduoti verslą yra tinkamas. Galbūt jūsų verslo pirkimu potencialiai susidomėjusę žmonės šiuo metu nėra padėtyje, kad galėtų jį įpirkti.
Kaip ir versle, taip ir jo pardavime, reikia turėti planą. Verslo pardavimu neužsiimkite padrikai ir impulsyviai. Turėkite tvirtą planą, kaip ketinate parduoti savo verslą ir ką darysite, jei jo nepavyks parduoti per nustatytą laiko tarpą. Turėkite omenyje ir tai, kiek galite nuleisti kainą vienu ar kitu atveju.
Jei nežinote, kaip parduoti savo verslą, kaip parengti pasiūlymą ar kokią kainą nustatyti, visada galite pasikonsultuoti su patirties turinčiais žmonėmis ar ties tuo dirbančiomis agentūromis. Taip pat galite pasidomėti verslo pardavimų rinka: taip sužinosite kokiomis kainomis yra pardavinėjami verslai. Gal jums net pavyks rasti tokių parduodamų verslų, kurie savo specifika ir pelningumu būtų panašūs į jūsų ketinamą parduoti verslą/įmonę.
Vienas iš svarbiausių verslo pardavimo aspektų – teisingai nustatyti kainą. Nuo to iš esmės priklauso viso pardavimo eiga ir sėkmę. Jūs galite turėti puikų verslą ir būti paruošę puikų pasiūlymą, bet jei kaina nebus adekvati – jūs arba nesulauksite susidomėjimo arba susilauksite jo per daug (nustačius per mažą kainą). Todėl vėlgi rekomenduojama pasinaudoti prieš tai pateiktu patarimu ir arba pasikonsultuoti su specialistais, arba pasidomėti padėtimi rinkoje.
Tai, kad savo verslą parduodate internetu, nereiškia, kad jums užteks patalpinti skelbimą ir laukti. Išnaudokite ir kitas galimybes: pasinaudokite savo verslo paskyra socialiniuose tinkluose (jei ją turite), išnaudokite Facebook, LinkedIn ir kitų tinklų teikiamomis galimybėmis reklamuoti savo skelbimą suinteresuotai auditorijai. Taip pat naudokite tradicinius metodus ir kanalaus, kitas verslo bendruomenes.
Parduodant verslą svarbiausia yra suprasti realią padėtį rinkoje: žinoti, kas yra realiausi jūsų verslo pirkėjai, kokia yra jų ir apskritai bendra ekonominė ir finansinė padėtis. Na ir turbūt svarbiausia žinoti savo verslo vertę ir pagal ją nustatyti tokią kainą, kuri nebūtų nei per didelė, nei per maža. O tai jau yra tam tikras menas.