Buvo tokie laikai Lietuvoje, kai nauji mediniai langai kaina buvo per brangūs, o plastikiniai langai apskritai atrodė kaip kažkoks atradimas. Gal net pastarieji buvo brangesni, kadangi, tai buvo naujovė. Visi, gyvenantys prie savo senų apledėjusių langų žiemą svajojo juos pasikeisti naujais. Tam veikė ir speciali LNK organizuota akcija, kviečianti įžiebti Kalėdų žvaigždę.
Ką turėjo daryti žmonės
Tam, kad akcijoje galėtų dalyvauti, žmonės turėdavo ant savo seno medinio lango užklijuoti Kalėdų žvaigždę. Ją galėdavo gauti iš TV antenos, o gal kažkurių kitų leidinių. Tačiau tai buvo gal viena didžiausių akcijų, kurias organizavo televizija, ir kuri taip stipriai paveikė visus žmones. Visi tada tikėjo loterija, visi gyveno kaip ką tik Vakaruose prabudusi tauta. Ko nebūdavo Sovietų Lietuvoje, to atsirado naujoje, išsilaisvinusia. Lengvai kaip avis mus galėjo papirkti su bet kokiais lipdukais. Tai iš tiesų buvo puiki reklaminė kampanija. Kiekvienas klijavo tas žvaigždes ir tikėjosi, kad dėl to taps laimingas laimėtojas. Žvaigždė savaime buvo visai gražus daiktas, kuris iš tiesų šiek tiek puošė namus. Ypač tuos, kurie dar tada pradėjo tik pirkti naujoviškus vakarietiškus papuošimu. Juk pas visus žmones rūsiuose dar būdavo seni nevienodi kalėdiniai žaisliukai, nušiurusios girliandos. Jas net ir mokiniai padarydavo mokykloje, o paskui jomis puošdavo namus. Todėl ir žvaigždė, iškirpta iš žurnalo, buvo geras būdas pasipuošti. Įdomu tai, kad dabar, važiuodami priemiesčiuose, kaimuose, senose sodybose, apleistuose gyvenamuosiuose kvartaluose, galime vis dar pamatyti tokių namukų, prie kurių yra pritvirtinta ta Kalėdų žvaigždė. Tarsi dar ir dabar, praėjus 15 metų, visi tikisi būti laiminguoju.
Kas laimėdavo
Kodėl vadinu tai puikia reklamine kampanija? Todėl, kad žvaigždę kabindavosi beveik visi. Ir ne taip, kad niekas nepastebėtų, o taip, kad kiekvienas iškart pamatytų. Kad nuo gatvės atvažiuojantis Senis Elenkenis iškart galėtų pamatyti, kur pas žmones kabo žvaigždė. Ir laukė tada visi to apsilankančio senio labiau, nei prieš 3 metus po pasaulį važinėjusio Google automobilio, fotografavusio vietoves. Galiausiai tai veikė ir kaimynus. Kai matai, kad visa gatvė užsiklijavusi žvaigždes, tada irgi pagalvoji. O ką, jeigu svečias iš televizoriaus užsuks kaip tik pas mane, o kadangi neturiu žvaigždės, nueis pas kaimynus? Todėl tai plito kaip virusas. Kam iš to buvo nauda? Visiems. O ypač langų gamintojams, kurie paskleidė troškimą įsigyti naujus langus.